Jag vill känna

 
Jag vill känna dig, eller någon, vara nära.
 
Ni vet, närhet. Det är allt. Jag saknar att ha en annan människa nära mig. En kram? Två kramar. Eller kanske tre. Eller att sova bredvid någon annan, och sova riktigt nära. Fysisk närhet. Beröring. Det är allt.
 
Det där med kärlek.
Funkar det? Egentligen?
 
Det finns där för alla.
Ett tusen fjärilar i magen och ett fånigt leende. Tron om att det bara finns två människor i hela världen. Inget annat verkar viktigt.
 
Men det där med kärlek.
Funkar det? Egentligen?
 
Det blir så alltid.
Brustna hjärtan, spruckna löften, tårar och bråk. Två viljor som inte går att förena.
 
Funkar det? Egentligen?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0