Apatisk-är-jag-inte-men-jag-har-mitt-mörker

Kanske är jag apatisk. Jag sitter i mitt mörker igen. Bokstavligt. Det är ett skönt mörker. Är det dunkelt så att man knappt ser, är det ingen som ser min smärta.
Jag anstränger mig för att inte göra några ljud. Det känns som om huvudet kommer explodera om jag gör för mycket ljud. Skriken i mitt huvud lurar bakom den klibbiga, taggigga, äckliga ångesten. Jag vill inte locka fram dem... men jag vet att de kommer. Jag fördröjer det bara, genom att vara tyst-tyst-tyst. Men mörkret är bra.

Varför hör jag skrik och rop inuti mitt huvud? Var kommer de ifrån? Är de ett hopkok av gamla minnen? Är de min ångest personifierad? Jag vet inte vem skriken tillhör. Olika röster. Det är barn. Och en man.

Jag vill sluta tänka.
För två veckor sedan låg jag apatiskt deprimerad här. I mitt mörker. Varför kan jag inte komma till mitt apatiska mörker? Jag vill inte höra skrik. jag vill inte känna hur luften försvinner från mina lungor, hur huden inte borde tillhöra mig, hur jag vill lämna den här kroppen som är alleles för hemsk och utsatt - hur gör man gör att sluta skaka? Hur gör ja för att behålla någon slags kontroll?
Kontroll?
Jag har nog aldrig haft kontroll aldrignågonsin. Kanske har jag låtsats. Men det har aldrig funnits.

Jag vill sluta tänka, men jag kan inte tänka.
Ett enda virrvarr av ångestångestångest-och-skrikropskrik-jagmåstehärifrån.

Jag är allt annat än apatisk. men jag vill dit.

Ett tröstlöst försök till att få någonting-jag-inte-förstår att sluta är att skrubba sönder huden. Skrubba bort den, för att få hans äckliga handavtryck att försvinna, de får inte finnas kvar, de måste bortbortbort-nu nu nu.

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Ensamhet. Ansvar. Längtan. Smärtsamma minnen, omöjliga att förtränga. Önskan att vara någon annan eller döende. Rädsla för underminerad plötslig glädje som försvinner lika fort som den kommer.

Skickar...

Livet fortsätter. Inga sympatier, inget förstående. Inget svar...

2011-08-29 @ 00:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0