Vill du? Vill jag?

Vill du?
Vill jag?
 
Någonting håller oss samman. Ännu.
Ibland tror jag att det spricker, att det inte går längre. Att det som är vi är ingenting.
 
Sen träffar jag dig.
Någonting håller oss samman. Ännu.
Många är stunderna då jag tänker att det snart inte är vi, att begreppet vi snart är ingenting och totalt obefintligt.
Andra stunder ser jag dig och tänker att jag försöker ett litet tag till.
 
Kommer det att hålla?
Jag tror det inte.
Men någonting håller oss samman. Ännu.
 
Vill du?
Vill jag?
 
 
 
Vi talar aldrig allvar, ditt skal är hårt och jag släpps inte in. Men sist så glimtade någonting till och jag fick kika in. Litegrann. Kommer du nånsin att släppa in mig? Låt mig se din inre kärna, jag ska inte stjäla den, jag ska inte missbruka. Jag ska respektera. Jag ska älska. Men låt mig se. Berätta inte allt om dig direkt, ta det i din egen takt. Men låt mig se din inre kärna, visa mig vem du är, din personlighet och livsglöd. Jag ska inte missbruka. Jag kommer respektera. Jag kommer att älska.
..men jag förstår dig så väl. Relationer spricker och människor skiljs åt. Hur många gånger har du öppnat dig, och fått känna smärtan när någon sviker? Kanske inte många gånger, kanske gjorde det tillräckligt ont ändå. Att våga. Det är svårt. Att våga, och att våga visa, att våga vara. Att våga finnas som den du är. Det är svårt att lyckas med, övervinna rädsla, om jag inte kan garatera dig att jag stannar för alltid.
Och det kan jag inte säga.
 
Vill du?
Vill jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0