Framsteg och insikt.

Allt det där jobbiga och sorgsna försvann och min dag har rullat på med massor av aktivitet. Några motgångar - men många framsteg!
Dessutom har jag tänkt.

Igår var mitt hjärta krossat och trasigt.
Idag har jag en underbar vän i min närhet.

Det är samma människa, men jag ser med andra ögon. Tidigare har jag inte vetat var vi har stått, men nu vet jag. Vi är vänner. Vi är underbara vänner - och det är viktigare än allting annat. Den närheten och det vi delar med varandra är unikt och jag skulle inte velat byta ut det med någonting annat.

Insikt... Insikt är något underbart.
Blandat med hypomani blir det euforiskt.

För trots mitt lugna inre, är jag full av aktivitet. Mitt lugn kommer från vetskapen om min underbara vän, jag vet nu, och slipper lägga energi på att undra vad vi är. Så lite hypomanisk är jag nog allt. Men i nuläget gör det mig ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0