Tre insikter.

Ofta fungerar det att "sova på saken" om man är obeslutsam inom något. Oftast. Fast inte alltid.

Jag tror att jag har bestämt mig nu.


Jag åker inte iväg på någon festival.

Insikt 1:
Det är väldigt mycket människor där, mycket ljud, mycket liv - jag kommer aldrig kunna dra mig undan om jag behöver det.

Insikt 2:
En hel helgs festande? Nej, nej, det är dömt att misslyckas - jag kommer med all säkerhet falla neråt i mörkret ordentligt efter en sådan helg...

Insikt 3:
Jag är trots allt sjukskriven, av en anledning. Denna anledning kallas depression, jag har precis fått insatt medicin, vilket gör att jag är både uppåt och neråt samtidigt - och alltså inte alls stabil.


Det kanske blir jättetråkigt - men jag stannar hemma. Det blir absolut bäst så, jag ska bara inse det helt och hållet och lita på att mina tre insikter ovanför faktiskt stämmer.
Min hypomani vill att jag skall iväg, träffa massor av människor och göra jättemycket roligt, festa, prata, skratta, hångla - samtidigt som min depressiva sida helst vill stanna hemma, måla, tänka, vandra, cykla - för att inte rymma från jobbiga tankar utan istället lära mig hantera dem.
Den här gången måste jag lyssna på min depressiva sida. Jag vill inte rymma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0