Lugn.

Jag känner mig lugn. Väldigt lugn. Det känns riktigt skönt.
Jag gillar dessa dagar, eller stunder, när jag mestadels bara känner ett stort lugn. Det känns som att allting kommer lösa sig, så jag behöver inte bekymra mig eller tänka på det. Jag kan bara vara. Bara vara. Bara vara jag.

Det betyder att jag kan måla litegrann. Jag kan ta en promenad, jag kan umgås alldeles bekymmerlöst med en vän.
Fast då måste det vara en bra vän.
Förra veckan umgicks jag med en vän jag inte sett på länge. Hon klagade mycket. Hennes liv var jobbigt, för att hennes läkare inte lyssnade på vilken medicin hon ville ha. Dessutom har inte så mycket pengar. Det är också jobbigt. Det var väldigt mycket som var jobbigt i hennes liv, och det talades bara om henne.
Jag ska inte träffa min vän mer. Jag tycker hon är jobbig.

Jag gillar att vara lugn, även om det ligger lite ångest under ytan. Jag hoppas att den inte blir värre, men även om ångesten skulle eskalera anar jag att jag kan kontrollera detta.

Ibland är livet väldigt lätt.
Idag är nog en sådan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0