Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva - Ann Heberlein

Detta är en bra bok.

Författaren presenterar en omväxlande, självutlämnande, vacker, smutsig och elak vardag. Hon beskriver sitt liv. Hon sitter fast i ångestens klor och kommer inte därifrån. Hon vill inte leva, utan åker iväg för att dränka sig, trots sina tre barn som hon älskar, trots utåtriktat och ansvarskrävande arbete, trots mediciner och hjälp från psykiatrin.
Trots detta, så vill hon inte leva ibland. Hon är depressiv.
Andra stunder vill hon leva livet fullt ut, hon spenderar pengar impulsivt, hon är otrogen mot sin man, hon lever socialt och sover nästan ingenting. Hon är manisk.

I boken blir jag fascinerad av hur författaren väljer att beskriva situationer, jag fascineras över hennes självutlämnande, smutsiga beskrivningar av ångestens klor och hennes eget agerande.

Boken kostar 39:- på adlibris.se, väljer man "ekonomi" som fraktsätt smakar det billigt och kostar ingenting alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0