Nytt år, nya tankar?

Snart nytt år, följer nya tankar med på köpet?
 
Nyårsafton är en uppblåst högtid, och ofta undrar jag om det är så mycket att fira egentligen. Men trots det - så älskar jag tillfället av att sätta en lyxig touch på en festkväll, både i kläder, dekorationer och mat. Det är en vacker kväll, egentligen, och det är ett vackert firande trots allt.
 
..men även om jag inte gillar att fira en så banal grej som att det kommer ett nytt år efter det förra (precis som det kommer en ny vecka efter några gånger i månaden) - så är det lätt att blicka tillbaka.
 
Vad gjorde jag år tvåtusentolv?
 
Vad hände i mitt liv? Hur mådde jag? Vad gav mig sorg? Vad glädjes jag åt? Vilka fanns i mitt liv, och vilka försvann ur mitt liv? Vad sysslade jag med? Det finns så många frågor man kan ställa. Och det här är väl en av få tillfällen, där man faktiskt kan få svar på alla frågor också.
 
Jag vet inte hur det kommer bli.
..men jag vet hur det har varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0