DÖD.

Jag vill känna mig död. Vad nu det innebär, att känna sig död, det vet jag inte, men det verkar bara en skön grej.
Jag är trött. Jag är så otroligt trött och vet inte hur mycket jag klarar av längre, jag orkar liksom inte mer. Det händer för mycket runt omkring och jag önskar att allting skulle försvinna, det är något jag önskar mer än allting annat.


Att vilja dö, måste det vara något hemskt?

Jag vet inte. Ofta tänker jag att det är något hemskt. Förut tänkte jag att man vid självmord gav upp, och inte tog sin chans till livet, för dö ska vi alla göra förr eller senare, så då kan man lika bra leva enda tills man dö på riktigt, utan att döda sig själv.
Nu vet jag inte. Om jag inte vill leva, och känner att jag inte heller tillför något vettigt till min omgivning - varför ska jag då hålla kvar i ett liv? Varför ska jag inte försvinna, om jag vill det?

Måste jag stanna kvar?


Skolans vardag bjuder på stress och ostrukturerat schema. Det är jobbigt. Det är verkligen jobbigt. Jag hatar stress mer än allting annat, och jag blir ännu mer stressad av att inte ha något kontroll eller ens lite, lite struktur i min vardag. Jag anser detta vara ohållbart. Det får mig att vilka försvinna, ganska mycket.

Vill jag ta livet av mig, eller är det min sjukdom som talar i mina tankar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0