Seroquel

Varje kväll tar jag stämningsstabliliserande medicin. Den heter Seroquel och skall ta bort både berg och dalar, så att jag skall få plan mark att gå på. Den lugnar mig mycket och hjälper mig också att sova.

Ofta blir jag distanserad av detta kemiskt sammansatta hjälpmedel. Jag blir yr i huvudet. Jag kan dessutom få svårare att fungera i sociala sammanhang, då jag inte alltid uppfattar vad folk säger eller kan tänka ut ordet jag ska säga till svar, som om orden försvinner ur min hjärnas ordförråd och jag blir tvungen att hitta på nya med samma betydelse.

Jag blir ständigt lika överraskad när jag inser att människor faktiskt vill umgås med mig även när detta inträffat. Eller är det jag som inte ser umgänget med klara ögon? Kanske behöver jag omvärdera min uppfattningsförmåga.
(Jag avskyr tanken på att människor umgås med någon för att vara snäll.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0